dissabte, 17 de juliol del 2010

Les mongetes negres

Pels fòrums de Ravelry es parla molt de les mongetes negres (black beans), el suc de bullir-les tenyeix la llana d'un color blau suau, molt agradable. A més modificant el ph s'obtenen liles i verds, tot un descobriment. Un dia al súper vaig veure una bossa de mongetes negres i ho vaig haver de provar


Probablement no són les mateixes mongetes negres, perquè tot i que el color no és lleig, té una gran falta, i és que no és blau.
Com que no sabia com aprofitar les mongetes que havia bullit vaig fer una cerca al google i vaig trobar aquesta recepta. Del patstís no hi ha foto, perquè la veritat és que era deliciós.

6 comentaris:

rosalia ha dit...

Segurament ja ho sabràs , perquè en saps de tenyir. En un llibre sobre el fruits silestres del pirineu, vaig llegir que el suc dels aranyons fa un color blavos suau molt agradable. prova-ho amb fiferents aigües una de l'aixeta i altre sense calç, fins i tot alguna que només sigui aigua- sense cap mineral. Crec que els resultats poden variar força. Mira si no com canvia el color de les hortensies blaves si no estan en sol àcid, es tornen roses.
Ja m'explicaràs.
Ah i gràcies per les visites i els comentaris.

Lanezi ha dit...

el brownie se ve delicioso, tendré que probarlo.
tengo montón de dudas en cuanto al teñido ¿qué usas para modificar el PH? y ¿existe alguna forma natural para teñir de negro o gris oscuro?

Mar Joaquín ha dit...

Vaja, doncs a mi m'agrada el color, és una mena de burdeos!!!. L'achiote és una mena de fesol de color taronja i els colors que s'obtenen són d'aquesta gamma, molt macos.

Prunila ha dit...

Mercè, m'agrada aquest rosa vell jejeje quina sort que no a surtit blau ;-)

Lanezi ha dit...

gracias por tu respuesta Mercè, ya no puedo posponer más irme de compras a una droguería, me contagias la curiosidad por experimentar con los colores

c de cocina ha dit...

Espero que al menys t´agradés el brownie, a mi em va sorprendre.
Saluts