dijous, 12 de maig del 2016

El blau, el blau, sempre el blau

Una de les coses que em va enganxar a tenyir amb tints naturals és la sorpresa de la descoberta, sentir que passes per camins poc transitats, o encara per encetar, i que ningú no et pot dir amb certesa abans de començar el que hi trobarás al final. M'ha tornat a passar. Però aquesta vegada no ha estat una herba que m'ha cridat l'atenció mentre passejava pels camins, sino que la cosa que tiny la vaig anar a trobar a una botiga de delicatessen que hi ha aquí a prop. Vam comprar un grapat d'arròs negre molt vistós per sopar un dia. A la botiga ens van dir que s'havia de deixar en remull durant 20 minuts, i en el mateix moment que l'arròs va tocar l'aigua va començar la màgia, va començar a destenyir, l'aigua es va quedar tota negra i l'arròs va adquirir una coloració més, clara tirant a morat. El meu cervell de tenyidora es va posar en marxa, aquesta aigua i la de la cocció, jo l'haig de guardar. I la vaig guardar, i vaig mordentar una troca que havia filat a les quedades de madrid spins i mai hauria imaginat quan vaig posar l'olla al foc la intensitat i la bellesa del color que obtindria, gent, que eren 100 grams d'arròs!


He cercat una mica pels amples mars virtuals i he trobat un parell de persones que havien aconseguit tenyir amb aquest arròs (que per cert, és bo, ni poc ni masa, però bo), però el meu és molt més blau :D, blau lleugerament morat, blau plom



3 comentaris:

albis ha dit...

Com me'n alegro de tornar-te a llegir per aquí.

És un blau prciós!

vivici ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
NdakJoleh ha dit...

Terima kasih telah berbagi, salam dari admin jasa jilid soft cover saya harap anda juga bisa mengunjungi artikel terbaru saya, terima kasih :)
jasa jilid hard cover
jasa jilid buku 24 jam
jasa jilid di jakarta
jasa jilid di rawamangun
jasa jilid murah