dijous, 20 de març del 2008

Tenyint

Aquests dies he acabat de filar la llana de craftynotions, ma mare diu que si em faig un jersei amb açò ningú es voldrà atracar a jo, que fa pudor de be. És ver, però no és tan horrible. Aquí hi ha els 4 benets que em van soritr, tots junts sumen 500g:

Després de filar-los era necessari tenyir-los, vaig estar fent proves amb el colorant alimentari i la llana alemanya, també hi vaig afegir una mica de tang de taronja per fer-la menys monótona:

No va quedar malament per fer uns calcetins, però no és el verd que m'agradaria per un jerséi, així que he estat un parell de dies pensant i immaginant quins colors hi quedarien bé. Crec que vaig arribar a tenir la gent fins dalt el cap, la 5a o 8a vegada que li vaig demanar a ma mare, i si la tenyeixo de color...?, va estar rient una mitja hora i després, encara amb llàgrimes als ulls, em va dir, Mercè, tenyeix-la del color que vulguis. És ben clar que els obsessionats patim tots de molta incomprensió. Al final la vaig tenyir de verd ampolla d'iberia:

No em desagrada. Pel que he estat llegint darrerament sobre tints, resulta que n'hi ha, entre altres tipus, uns d'àcids que serveixen per les fibres animals i uns de bàsics que serveixen per les vegetals (els colorants alimentaris són un tipus d'àcids), i aquests tints que vènen (iberia, deka) que ho tenyeixen tot són una mescla dels dos tipus, per això hi poses vinagre i sal, per fixar la part àcida i la part bàsica;si tenyeixes llana basta que hi posis vinagre i si tenyeixes cotó basta que hi posis sal. Però és que tenyir amb iberia és una pena perquè tires la meitat del tint. Aquest és també un dels motius pels quals deixen quan els rentes, perquè sempre s'esta desprenent la part que no s'enganxa al teixit. A partir d'ara crec que empraré tints àcids. A craftynotions en venen :).