diumenge, 18 de gener del 2009

Morgan


El patró és aquest, de Knitty.

Vaig fer servir llana de Bendigo Woollen Mills, restes del Koumori, i agulles del 4. Queda divertit i és interessant de fer, té molt de detall, i he après una nova manera de donar forma a les coses, amb els doblecs que fa per donar-li estructura, molt enginyós. El que no m'agrada tant és la manera de fer els auments, que els deixa amagats, sí, però li fa unes arrugues extranyes, o potser és perquè hauria d'haver fet el punt més estret. Pel que fa a la visera, tampoc m'acaba de convencer del tot la construcció, encara que queda bé posada i tampoc se m'acut res millor. El problema, al cap i a la fi, només és que el que teixeixes té la vorera interior recta i l'estabilitzador(jo el vaig retallar d'una capsa de cereals) corba, cosa que fa que balli per dins. Això té fàcil solució, s'ha de dir, només cal fer un ripunt seguint la base del cartró i ja no es mou.

Per cosir els botonets que mantenen unides la visera i la part davantera de la gorra (és clar que está pensat per dur-los cordats, desfet queda horrorós)vaig fer servir la mateixa llana però desfilada, crec que aquest és el primer avantatge que els he trobat als fils amb torsió de cable (els que están formats per diversos fils de 2 caps, almenys, que no són singles), que tant agrada a katia i tan poc a mi. Vaig desfer la torsió de la llana i vaig obtenir 3 fils prims, de 2 caps cadascun, que entraven de meravella per l'ull de l'agulla de cosir, això em va solucionar l'haver de cercar un fil de cosir de color semblant, que no en tinc a casa. El que menys m'agrada de les llanes cable és que es desfilen fàcilment i ácabes partint el fil molt sovint, també, cosa que, si has de desfer, és una murga. En realitat no són tan dolentes, suposo. Ara mateix en tinc un parell de troques d'aquest tipus (de katia, és clar) eixugant-se després del seu bany de mordants. El primer cop que ho faig, prest estaran preparades per rebre el color dels bolets, juju.

1 comentari:

Nutsue ha dit...

Doncs si que sembla un patró molt interessant de teixir!