dimarts, 26 de maig del 2009

Tenyint amb xanthoria parietina

Havia tingut els 2 pots de líquen amb amoniac un mes i mig més o menys. Al principi vaig deixar que la solució d'amoniac tot just tapés el líquen, però després del primer fracàs n'hi vaig afegir fins mig pot, més o menys, ara aconsellaria fer el pot ple, sembla (i seria lògic) que com més amoniac hi ha més tint es deixa anar.

De tota manera crec que tenia massa poc tint, per intentar solucionar-ho vaig decidir tenyir el top per parts

després d'un parell d'horetes al foc vaig estendre la llana a ombra. Havia llegit que si deixes la llana tenyida amb xanthoria parietina humida al sol torna de color blau, i tenia intenció de provar-ho amb part de la llana, però per accident vaig descobrir que fins i tot el reflex de la llum solar fa que el color canviï, i no a blau, sinó a gris pàl·lid, quan me'n vaig adonar vaig treure la llana de l'ombra i la vaig acabar d'eixugar dins una cambra a les fosques, però no en vaig poder salvar gaire, de rosa.

aquí podeu veure el rosa pur, el gris i el rosa mesclats i el gris pur.

Els colors han quedat certament molt pàl·lids, jo imagino que deu ser perquè hi havia poc tint; des del primer fracàs he estat recolectant més líquen, però he esperat a tenir-ne una quantitat considerable (8g) abans de posar-lo en remull, a veure si aquest nou pot ens dona resultats més satisfactoris.
Perquè vegeu com de pàl·lid és el rosa, aquí el teniu entre un bocí de llana tenyida amb raspeta (segona tintada) i llana sense tenyir

4 comentaris:

Nutsue ha dit...

Realment el color és pàlid, però en canvi l'aigua tintada de l'olla es veu prou vermella...suposo que són coses que tenen els experiments...

Penélope ha dit...

Así que es fotosensible... Ummmm.

¿Sabes? Después de hacer y ver tantos experimentos valoro mucho más los colores.

Tengo una amiga restauradora textil, a la que hace muchos años que no veo. Voy a intentar encontrarla porque lo que estás haciendo tiene que ser interesantísimo para ella.
Muxu bat.

Penélope ha dit...

Uy! (ya sabes que soy yo. Que es que me he colao al darle al enviar).Otro beso.

Anònim ha dit...

Jo! ¡otra vez! Si ya digo yo que cuando estoy medio dormida...