dijous, 25 de març del 2010

Eucaliptus: obsessió

Més proves amb escorça i fulles d'eucaliptus.
1. Aquesta llana havia estat tenyida prèviament amb esbarzer i ferro, però el color que tenia era un gris verd molt pàl·lid. La vaig retenyir amb el que quedava del bany d'escorça que havia donat rosa el darrer cop (la més vermella és el primer bany i les altres dues el segon):

2.El que quedava d'escorça bullida amb el suc de la maceració, aquesta no la vaig deixar ni eixugar, la vaig retenyir:

3. Amb aigua neta, la mateixa escorça i troca també

4. Els dos primers bocins, exahust de l'anterior, amb alum i ct i amb ferro, els dos segons fulles, alum i ct i ferro.

Crec haver après 3 coses:
-L'aigua amb esperit dins la que vaig deixar en remull l'escorça, si s'empra per tenyir fa que el color quedi més beig.
-L'escorça s'ha de bullir durant bastanta estona per extreure el tint.
-El tint ha de ser bastant concentrat.
Els altres bocins, fulles d'arboç, els trossets verds amb ferro, fulles seques de rubia, que havia llegit que donen rosa, però no ha estat el cas. El darrer top ha estat nedant dins el bany exhaurit de rubia durant un mes, per l'esforç que ha costat, no ha quedat malament.

RIP

pobret, va tenir una vida curta, però almenys va complir el seu somni de veure el sol. Els altres es troben la mar de bé, gràcies.

6 comentaris:

issa ha dit...

Cada vegada que veig una entrada teva, em donen ganes de possar-me a fer-ho jo també, pero... Mare meva! quina feinada.... un mes dius? en aquest temps algú de casa meva ja ho hauria llençat, segur...

Piruleta ha dit...

Que maravilla!
Y que paciencia Mercè, 1 mes esperando...
Pero han quedado unos colores muy bonitos, ha valido la pena.

rosalia ha dit...

Gracias per compartir la teva experiència.

Mar Joaquín ha dit...

Molt macos els colors, la veritat és que el tint natural pot donar-te el resultat esperat o no, peró aquest sempre és molt resultón!!!!

Nutsue ha dit...

si que has fet feina! m'agrada aquest to marronós que has aconseguit amb l'eucaliptus. Té molta profunditat!

Lolita Blahnik ha dit...

Que interesantes tus experimentos con tintes!!!! sigo leyendo por aqui a ver si aprendo!!!!