diumenge, 9 de novembre del 2008

Ni negre ni gris

Bé, als estats de la llana de l'altre dia n'hi faltaven un parell. El primer és tenyit. Normalment no és fàcil aconseguir els colors que es volen (per mi almenys), però en aquest cas ha estat particularment difícil, tant que al final m'he donat per vençuda i passaré al darrer estat (teixit), sense completar aquest, potser tornaré enrera després. La qüestió és que ma mare volia que li fes una bufanda per l'hivern, prima, que no agobiés, que no fos de llana...fa un parell d'anys n'hi vaig fer una que li encanta, amb un fil que vaig heredar de la meva àvia, un buclé molt suau, no duia etiqueta, però jo crec que du cotó i viscosa, és molt agradable; he intentat trobar un fil similar per tot madrid, però no hi ha hagut manera, a més volia que fos girs o negre, i tot el que trobava amb una resemblança era de colors vius, estiuencs.
Així que vaig decidir filar el fil jo mateixa. Com que no volia llana havia de ser seda, només me'n quedaven 30 g, solució? mesclar amb un poquet de llana i filar prim, per fer una bufandeta calada.
El problema ha estat el color. Tints químics només en tinc de blau, vermell i groc, i vaig mesclant. No sé com fer gris amb aquests 3 colors (alguna suggerència?) i a madrid d'aquests no en venen, la meva solució va ser comprar un potet de colorant alimentari wiltons negre. N'he fet 3 banys, amb més vinagre cada cop, amb més calor, els he deixat reposar durant nits senceres...i quan he anat a treure la llana, l'aigua ha estat clara, però en esbandirla tot el color se n'ha anat. S'ha quedat amb un color platejat molt pàlid i un poc brut. No és que necesiti més quantitat de tint, com he sentit que li passa a la seda, que el devora, perquè senzillament no ha agafat, i no ho entenc perquè m'he passat pels forums de ravelry i la gent ha tenyit tant seda com llana amb wiltons negre, no sé què he fet malament. Però ja he maltractat la troca prou, ja veurem després. La voleu veure?

Us puc assegurar que al natural és molt pitjor, té un to com més marronós.

2 comentaris:

Prunila ha dit...

veu verd clar, prou bonic. Per tints pregunta a la PITI al ravelry, és una experta je je. Petons!

Penélope ha dit...

Pero tinte químico negro si que encontrarás! Baja la disolución y listo. Según mi libro de pocimas. Podrías utilizar: Campeche, Jacinto, Lirio amarillo, Zarzamora o Zumaque. Si te interesa alguno te lo completo.
(Imagino que teñiste la lana en una madeja flojita y no en ese ovillo tan apretado ¿verdad que sí?)