dijous, 9 de juliol del 2009

Origens II

Després d'espolsar la materia extranya és necessari escaldar-la per deixar la llana lluent de blanca, es posa dins aigua súper calenta perque es desfaci la lanolina, que és el greix que hi està enganxat (les ovelles no se solen rentar el pelatge regularment amb fructis), és senzill, només cal no deixar refredar gaire l'aigua amb la llana a dins perquè sinó la lanolina es tornaria a depositar. Una altra cosa important, i molt, sobretor perquè facilita les coses a la hora de cardar és conservar la forma dels flocs i no deixar que els cabells s'embullin, això ho he après amb aquesta tècnica tant poc agradable dels errors.

Aquesta és la llana preparada per cardar-la, i això és un video que ensenya com es fa i que evidentment no he fet jo, però m'ha ajudat:


Cardar és un procés llarg i com es diu al video avorrit, no té res de la creativitat que té el filatge. De tota manera, crec que part de la culpa que m'hagi costat tant aconseguir els meus primers 60g és la mala preparació de la fibra (com he dit, s'ha de conservar la forma dels flocs!)

un parell de milions de cardons fan els 60g. No, només 30. No sembla la mateixa llana, eh? Ara, per fi, toca filar!

4 comentaris:

Sunsun ha dit...

;-)
Veig que estem totes amb la mateixa febre! Jo tinc a mig rentar un "fleece" blanquet... N'he pogut filar una mica només obrint el pel del floc... encara no tinc cardes!

esperanzaypunto ha dit...

Toda la lana que tienes para procesar es merina o también mallorquina?.
A parte de la largura del vellón, que diferencias encuentras entre ellas

Nutsue ha dit...

Ja ho pots ben dir que no sembla la mateixa llana! aquesta és blanqueta i sembla suau i gustosa...i segur que en treuràs alguna meravella!

Anònim ha dit...

¡Sí! Desde que vi tu entrada pensé que lo siguiente serían los peines. He visto algo en http://www.bountifulspinweave.com/Wool_Combs%20from%20Bountiful.htm

+++

http://pjhandcrafts.com/emmy.html

...Y no parece nada difícil de hacerlos como dices!
¡Me voy a maquear pa la boda!