dilluns, 12 de maig del 2008

Lace que no és lace.

Els meus darrers 100g

Sense tòrcer, 550m, 33wpi(per fi he descobert el que és el wpi(wraps per inch) i l'he pogut mesurar, era una tonteria, les vegades que pots embolicar una mesura d'una polzada amb la teva llana, és a dir, quantes vegades hi quep la gruixa de la teva llana en una polzada, això et dóna un estàndar per classificar els fils per gruixa). No sé si és que li dono massa torsió en filar-la o què, però sempre tinc la impresió que em surten menys metres de fil del que tocaria per la mateixa quantitat de llana i la mateixa gruixa, comparant-ho amb la llana comprada. Aquesta vegada tenia l'esperança d'aconseguir llana prima de ver, però no, com a molt és com la de l'altra vegada. A més vaig estar parlant amb aquesta noia, que em va dir que havia aconseguit 850 m en 110 g i de 40 a 50 wpi, en llana de 2 caps!!!Em va deixar la moral per en terra.
No em faré cap altre xal, però. No sé si tòrcer-la finalment, i fer-la de 2 caps, o provar amb el navajo ply i fer-la de 3. Jo solia estar orgullosa de dir que no sóc de les que acumulo llana i més llana a casa, abans comprava només la llana que necessitava per dur a terme el projecte que tenia en ment, i no solia començar-ne un altre sense haver acabat el primer; només tenia emmagatzemada la que em sobrava de les coses que acabava, o troques que m'havien regalat, però darrerament he perdut el nord, i més des que filo, començo a tenir massa llana, i de més qualitat que no n'havia tingut mai. També passa que quan filo, m'avorreixo de filar sempre el mateix, i normalment no filo més que 100 g de cada, i aquesta quantitat tampoc et dóna per fer masses coses, així que finalment la deixo allà, adornant les estanteries.

1 comentari:

Prunila ha dit...

Hola Mercè, tu també vas a filar amb l'Asun?