dimarts, 20 de maig del 2008

Laminaria personal

Aquest cap de setmana he acabat el Laminaria teixit amb la llana que vaig filar. He fet alguns canvis, en lloc de començar amb el punt d'estrella he començat directament amb el segon motiu; els tres primers punts els he fet sempre de l'endret, i la resta tal qual diu el patró (a veure, amb les lectures personals que són habituals: els Sks són 2 punts junts, els Sssk, S2KP i SK2P són 3 punts junts...ja m'enteneu, algun dia em corregiré i faré les coses com toca, encara que vaig provar totes les varietats de 3 punts junts i em va semblar que la diferència era mínima, així que tampoc tinc gaires remordiments). A mig segon gràfic de l'edging se'm va acabar la llana, així que en vaig haver de filar una mica més, és la part blanca del final. Un altre avantatge de filar la pròpia llana, que sempre en pots tenir una mica més.

Entre que el color de la part blava semblava com brut i la passa blanca del final, el vaig haver de tenyir. Pobret xal, el que va patir. La veritat és que no sé perquè encara intento tenyir les coses de blau si mai no m'agafa. Aquest és el color que vaig aconseguir després de 3 rondes de calentar i deixar refredar i afegir vinagre i veure que l'aigua continuava blava, ho vaig deixar anar aquí perquè el laminaria ha de ser un xal de punt, no de feltre, encara que el meu n'és una mescla.

I bé, farem veure que les taques de diferents colors i intensitats són a posta (no s'han de tenyir peces grans dins pots petits)
Si em permeteu un petit consell: no s'ha de fer calça amb llana d'un cap, acabada de filar i sense fixar-ne la torsió, sobretot si es treballa amb agulla circular (La llana s'enrolla amb el cable i no hi ha manera de fer correr els punts del cable a l'agulla).
Primers plans dels punts:


Lluiria molt més si l'hagués fet amb agulles més grans (vaig fer servir les del 4) i sobretot si no s'hagués feltrat. Potser un altre dia, si no tinc res més a fer, en faci un altre amb llana comercial.

2 comentaris:

Nutsue ha dit...

Ei! pots estar-ne orgullosa, l'has fet totalment tu! com diu la meva mare l'artesania és artesania i en alguna cosa s'ha de notar!

Prunila ha dit...

A mi m'agrada molt el color d'aigua de Menorca ... i que quedi de diferent color encara més!!! ës preciós!!!