divendres, 26 de juny del 2009

Els fruits de la terra

Després de moltes sesions de tint he aconseguit el meu primer top multicolor pintat amb tints naturals

d'esquerra a dreta:

1. Verd suau i groguenc: flors d'àbit bord amb alum i cremor tàrtar.
2. Verd més intens: flors d'abit bord amb alum, c.t. i unes gotetes d'aigua de ferro.
3. Taronja intens: pells de ceba amb alum i c.t.
4. Gris: brots d'abatzer amb alum, c.t. i aigua de ferro.
5. Groc: flors d'api bord amb alum i c.t., segona tintada.
6. Verd igual que 2.
7. Taronja: pells de ceba amb alum i c.t., segona tintada.
8. Gris: com 4.
9. Taronja suau: pells de ceba amb alum i c.t., tercera tintada.
10. Groc verdós: raspeta (planta) amb alum i c.t.
11. Taronja intens: igual que 3.
Per fi he aconseguit que els brots d'abatzer donin gris en lloc de groc canari :), el secret, és clar, era seguir la recepta tal com esteia escrita al llibre. És curiós de veure, perquè no va trigar més d'un parell de segons en canviar totalment el color, de groc a negre. Ho havia llegit, però no sabia que fos tan espectacular, i crec que per això hi vaig posar massa ferro i ara les parts grises són una mica més aspres que les altres, tanta sort que ho vaig provar primer a petita escala, perquè una troca sencera d'aquesta llana no seria massa agradable. Per pintar el verd, que em té enamorada, ja havia après la lliçó i només n'hi vaig posar unes gotetes, sembla que no se n'ha resentit la qualitat de la llana.
Com podeu imaginar, no vaig poder esperar a filar-la:

100g, 200m, 1 cap

Per ara l'he deixada d'un cap, em sembla que queda més rústic i li escau, però a mi per boniques que que trobi les llanes d'un cap, també em semblen poc pràctiques, ara que crec que en aquest cas seria un crim fer-la doble.

7 comentaris:

Piruleta ha dit...

Que maravilla! Me encanta. Y yo no lo plegaría, así tiene mucho encanto.

albis ha dit...

Quina feinada, n'estaràs orgullosa!! És preciosa.

Nutsue ha dit...

Noia, quia feinada i quin mèrit la llana! em puc imaginar com de contenta et devies sentir quan la vas aconseguir! felicitats.

Així està preciosa la troca!

Avrilia ha dit...

Hola, he descubierto hoy tu blog, buscando información sobre hilado y teñido de lana. Intento comprar lana para hilar pero no encuentro nada por la red. Podrías decirme donde la puedo conseguir? Tus lanas son preciosas. Un abrazo

Mercè ha dit...

Hola, gracias por el cumplido. La lana para hilar la tendrás que pedir seguramente por internet, al extranjero, por aquí yo no he encontrado (bueno, en All you knit is love (http://www.allyouknitislove.com/), de Barcelona venden). Yo he comprado en
http://www.winghamwoolwork.co.uk/
http://www.craftynotions.com/
http://www.worldofwool.co.uk/
http://www.handpaintedyarn.com/,
en etsy tambien puedes encontrar un monton de vendedores.
Suerte con tus experimentos!

Anònim ha dit...

Seré breve: PA-SO-TE

Mar Joaquín ha dit...

Hola Mercé, m'encanten els colors i com ha quedat el fil. Jo també penso que en aquest cas, fer-la doble seria un crim. Molt, molt maca.
Una pregunta, fer la trena suposo que es per barrejar els colors i fer un fil estampat, si o no?? Llavors, que vas filant, estirant de la punta de la trena? T'ho dic perque jo per fer un fil com el que t'ha sortit a ti, el que faig es tenyir la llana estampada directament, però això complica el tenyit. Ja em diras
Un petó
Mar